5/13/2014

Ei niin mutaista kakkua


Mennään suoraan asiaan: Oon kaks kertaa yrittänyt (paino sanalla yrittänyt) tehdä mutakakkua. Mutta EI. Perssilmä sentään, kun en osaa! Mun pro kummitäti teki viime vuonna mun valmistujaisjuhliin aivan taivaallista mutakakkua (ja taivaallista suklaajuustokakkua, mutta sen tekoa en oo vielä uskaltanut yrittää) ja oon siitä asti himoinnut sellaisesta makuelämyksestä. Mmm. Ensimmäisellä kerralla tein mutakakun maitosuklaaseen, koska mies on jokseenkin allerginen tummalle suklaalle (voi sitä aivastelun määrää!). Not very good. Toisella kerralla (josta todistusaineistona alla olevat kuvat) tein viisaampana mutakakun tummaan suklaaseen (eikä mies aivastellut ollenkaan, liekö allergeeni hävinnyt uunissa paistuessaan) ja kaikki meni muuten suht. hyvin, mutta ohjeen mukainen paistoaika oli totaalisen pielessä. Kakku siitä tuli, mutta mudat jäi puuttumaan - if you know what I mean. Kuivakakkua, nam. En tykkää kuivakakusta pahemmin, joten herkuttelin omat palaseni vain kakun keskustasta popsien (joka oli edes vähän mutakakun makuinen), mies tuntui tykkäävän koko kakusta. Vieraille en edes tohtinut tarjota tekelettäni.


Kattokaa nyt tuota mun "muka-mutakakkua"! :D Melkonen Leipuri Hiiva taas ollut asialla. Toivottavasti äiskä ei lue tätä, koska muuten se pyörittelee päätään tai ehkä jopa hakkaa päätään seinään. Ja toivottavasti myöskään mun S-ystävä ei lue tätä, koska muuten se pakottaa (sanan varsinaisessa merkityksessä) mut leipaisemaan kesällä mutakakkua. ;)

Tästä tappiollisesta kokeilusta nro 2 viisastuneena note to self: "Ota ensi kerralla kakku ulos uunista ennemmin vaikka täysin raakana kuin ylikypsänä!"

Mites teitien viikko on lähteny rullaamaan? Rullaamisesta tulikin mieleen, että toivottavasti huomenna ei enää sada, niin pääsis taas rullaluistelemaan. Niin, jos vaan jalat kantaa, oli sen verran hapokas salireissu tänään...

4 kommenttia:

  1. Mä oon tehnyt kyllä ihan perinteistä mutakakkuakin, mutta useimmiten värkkään sellaisen kätevän sotkukakun, jossa vaan sekoitetaan kaikki aineet yhteen ja laitetaan uuniin. Mun mielestä toimii hyvin, ja on todella hyvää. Ei ehkä nyt ihan sellaisen vaahdota sitä ja tätä, ja lisää plaaplaa- ohjeen veroinen, mutta takuulla onnistuu aina ja voi varioida millä tahansa eri suklaalla.
    Jaanpa sen ohjeen sulle tähän:

    100g sulatettua voita, 2 munaa, 3 dl sokeria(ite oon vähän laittanut vähemmänm jos laitan suklaata), 4 rkl kaakaojauh, ripaus suolaa, 1 tl vanil.sokeria, 1,5dl jauhoja + mitä tahansa suklaarouhetta mielensä mukaan (toimii myös ilman).

    Kaikki vaan sekaisin vähällä sekoittelulle, voideltuun vuokaan, uuniin 175, 20-30min. Avot. Hyvvee on,. :)

    VastaaPoista
  2. Mä oon tehny kerran eläissäni mutakakkua tällä ohjeella: http://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/tuotemerkit/suklainen-keittio/mud-cake/ Jännäilin myös kovasti miten onnistuu, mutta hyvin se meni ja niin helppo tehdäkin! Ainoana poikkeuksena käytin leivontasuklaan sijasta fazerin tummaa suklaata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meikä on varmaan sit vaan niin rähmäkäpälä tässä hommassa, ku ei meinaa onnistua. :D Joo mäkin käytin sitä fazerin tummaa suklaata, se leivontasuklaa ei jotenki iske nii hyvin meikäläiseen. Täytyypä tsekata tuokin resepti, tattista! :)

      Poista

Kiva kun kommentoit! :)