10/07/2011

Haastepäivä nro 10

1 asia, minkä haluaisin unohtaa


Tää oli vaikee! Mietin tätä kauan, koska vaikka elämän aikana yleensä tapahtuukin joitain vähemmän ihania asioita, niistä yleensä aina oppii jotain -ennemmin tai myöhemmin.


1. Lapsuuteni aikana vallalla olleen allergiakäsityksen

Eli kun olin lapsi, oli lääketieteessä vallalla käsitys, jonka mukaan allergeeneja tulee välttää mahdollisimman paljon. Tästä syystä olen koko ikäni ollut siinä uskossa, että minun pitää kaikin keinoin vältellä niitä eläimiä ja ruoka-aineita, joille olen allerginen. Vasta pari vuotta sitten olen alkanut havahtumaan allergia-asiantuntijoiden täyskäännökseen, jonka mukaan allergeeneja ei ehdottomasti pitäisi vältellä (ellei vaarana ole se anafylaktinen sokkitila), vaan niille pitäisi parhaan mukaan pyrkiä altistumaan. Kiva juttu hei! Ehkä mulla siis olisi paljon vähemmän allergioita nykypäivänä, jos lekurit ois olleet tuolla kannalla jo 20 vuotta sitten... Mutta parempi myöhään kuin ei ollenkaan! Huomenna meille saattaa tulla yksi ihana sammari-neiti yökylään altistus-kokeilua nro 2392830548350 varten. ;) Toivottavasti kaikki menee hyvin ja ilman allergiaoireilua! Voi koiruus sentään, kun nää karvapallerot on niiiiin ihania. ♥

 
Kuva: Google

1 kommentti:

  1. Voi että söpö koiruus! :) Kiva kun jätit kommenttia blogiini, löysin sitä kautta tänne sinunkin kivaan blogiin :)

    VastaaPoista

Kiva kun kommentoit! :)