10/06/2014

Puolen välin mietteitä


Otsikko sen jo kertookin; puolessa välissä ollaan ja pikku hiljaa alkaa tuntua todellisemmalta ajatus siitä, että mun masussa oikeasti temmeltää joku. Parin viime viikon ajan oon saanut tuntea sen, kun vauva kääntyilee ja potkii. Sen tuntee useimmiten jo kädelläkin ulkoa päin, mikä on tietysti ihanaa, niin mieskin on päässyt mukaan liikkeitä seurailemaan. Ystävä kysyi eräs päivä, että oonko tuntenut vauvan liikkeitä ja kun kerroin, että Nipsu liikkuu päivittäin mielestäni aika paljon ja usein, ruvettiin puhumaan siitä, että kun vauva liikkuu, on itsellä rauhallisempi olo siitä, että kaikki on hyvin. Ystäväni sanoikin, että vaikken tuntisikaan liikkeitä, voi kaikki silti olla hyvin, mutta aina vain parempi, että niitä liikkeitä tulee ja tuntuu. Kertooko paljon liikuskeleva ja potkiva vauva jotain hänen tulevasta tempperamentistaan tai yleisestä aktiivisuudestaan? Mä olen heittänyt miehelle, että Isänsä vauva kun niin aktiivinen (mies on hyvin urheilullinen toisin kuin minä) ja mies taas on todennut, että Äitinsä tempperamentti mahtaa olla (niin, meikäläinen on aika tempperamenttinen tapaus).

Jännä huomata, että aamulla kun herään, peilistä näkyy melko pieni masu ja illalla kun menen nukkumaan, on näkymä peilissä ihan toinen; valtava pallomaha. :D

Mies luki toissa viikolla vauvalle ensimmäistä kertaa iltasadun. Aku Ankkaa. :D Ei tuumannut Nipsu mitään lukuhetken aikana, toisin kuin miehen laulaessa vatsan ääressä, jolloin tulee monoa kohti miehen kättä. Nyt mies onkin ottanut tavaksi laulaa iltaisin Nipsulle unilaulun. Kuin hellyyttävää!

Meidän koirat ei tunnu tajuavan vielä(kään) mitään. Oon muutamia kertoja koittanut näyttää niille mun kasvanutta masua ja on ne sitä lipaisseetkin (varmaan maistuu hyvältä se bepancare-rasva, jota masulle levittelen :D), mutta ihan normaalisti kyllä käyttäytyvät. Meidän rämäpää Filja on ehkä vähän varovaisemmin alkanut ottamaan mun kanssa leikkiessä eikä enää hypi niin paljon mun mahaa vasten kun seison.

Kuvituksena pieniä ostoksia ja parasta antia, mitä meidän pakkasesta löytyy; lakkoja. Mmm. Kyllä vauvakin tykkää, kun saa vitamiineja! :)


7 kommenttia:

  1. Enni rauhoittui raskauden aikana todella paljon. Lakkasi vetämästä, hyppimästä ja haukkumasta. Käveli aivan mun rinnalla lenkillä ja mun vauhtia :D Ihana<3 Nyt se on taas oma ittensä, joskin vaunuja kohtaan välillä turhan suojelevainen :D

    Toi on ihan totta, että kun vauva liikkuu niin jotenkin on luottavainen olo siihen, että kaikki on hyvin :) Ennen kun liikkeet alkoi tuntua koko raskaus tuntui ihan kuvitelmalta :) Mä muuten soitin youtubesta rölliä masulle :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana Enni <3 Se selvästi vaistosi, että nyt on jokin asia erilailla!

      Hehehh, Rölli on hyvä! :D Mä oon soittanut musiikkia laidasta laitaan, mut omia lemppareita. ;) En jotenki osaa vielä niitä lastenlauluja soitella.

      Poista
  2. Puoliväli täälläkin! <3 Itse odottelen vielä niitä selkeämpiä liikkeitä, vasta muljahduksiin totutellaan täällä :) Koska teillä on laskettu aika?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee! Odotusonnea sinnekin <3 Meillä on laskettu aika 8.2.2015. Mulla oli ultran mukaan istukka takana, joten siinä varmaan yksi iso syy, miksi tunnen liikkeet jo kovastikin. :)

      Poista
  3. Hui kun aika menee nopeaan :) Paljon onnea teille viimeisellekin puoliskolle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin menee! Välillä ihan hirvittää... :D Kiitos kiitos kovasti! :)

      Poista

Kiva kun kommentoit! :)