9/15/2014

Vauvaviidakossa: Vauvakirja


Hellurei! Tämä postaus on ajastettu ja toivon mukaan huristellaan parhaillaan pitkin naapurimaan vuoristoteitä. :) Asiaan siis:

Mulla on itselläni vauvakirja. Oon aina pitänyt vauvakirjaa merkittävänä ja tärkeänä muistokirjasena. Se on sellainen perinteisen tyylinen, jossa on kuvia musta vauvana ja kaikkia tärkeitä "ensimmäisiä" asioita, joita opin tekemään. Ennen kaikkea mun vauvakirjasta löytyy muistoja mun ensimmäisiltä vuosilta, hauskoja kommelluksia, joita mulle tapahtui ja huvittavia sanontoja, joita tapasin hokea. Oon vuosien varrella monet kerrat palannut vauvakirjani ääreen äiskällä käydessäni ja naureskellut ja hymyillyt vauva/taapero-minälle.

Siispä, sanomattakin oli selvää, että meidänkin vauvalle hankitaan oma kirja! Musta on ihana raapustella ylös asioita, joita voi myöhemmin muistella, meillä oli mm. häistäkin oma kirja, johon on kiva palata aina silloin tällöin ja lisäksi kaason itse tekemä kirja, jossa on lisää muistoja ennen häitä olevalta ajalta sekä häistä. Muistoja kansissa. :)

En tiiä miks tää kuva tuli tän värisenä!? :D


Ollaan jo huvikseen miehen kanssa katseltu vauvakirjoja Suomalaisessa Kirjakaupassa käydessä (koska siellä on tuntunut olevan laajin vauvakirjavalikoima Oulun kivijalkamyymälöistä!). Kollaasiin pääsivät meidän lempparit. Ajattelin silti, että ootellaan vielä ja katsellaan. Niin, minä ajattelin... Mies nimittäin soitti sunnuntaiselta kauppareissulta, että "Täällä on tällainen söpö vauvakirja, ihan Nipsun näköinen!" Ja minä sitte naurahdin ja tuumasin että "Aijaa. No voihan sitä käydä kattoon." Mies siihen, että "Tää on nii kiva, että mä ostan tän nyt, heippa!". ??? Vähän repesin. :D Miekkonen kun ei ole yhtään tuollaista tyyppiä, joka innostuu ostelemaan mitään, saati sitten ilman, että ollaan yhdessä ensin katottu ja hyväksi todettu. Vissiin ne on iskähormoonit sitte miehillä, jotka sekottaa pään. ;) Nyt siis löytyy vauvakirja jo meidän taloudesta - ja löytyy myös tuosta kollaasin lemppareista.

Onko teillä vauvakirja - itsellänne ja/tai jälkikasvullanne?

4 kommenttia:

  1. Minulla ja miehellä on omat vauvakirjat ja pidin ihan itsestään selvänä että myös meidän vauvalle sellainen tulee. En ollut vielä mitään valikoimaa katsonut, kun olin lähes varma että kuitenkin joku antaa sellaisen lahjaksi. Ja niinpä sitten kävikin että anopilta saatiin "Vauvan alkutaival" -kirja, mitä pidän kyllä juuri passelina meille! :) Siihen tulee ensimmäisen vuoden juttuja, ulkoasu on kiva ja selkeä. Tunnen itseni ja tiedän että varmasti ensimmäisen vuoden jälkeen kirjaan tulisi kirjoiteltua aina vaan harvemmin ja harvemmin eli pidempi kirja saattaisi olla meille ihan turha.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tuo voi pitää meilläkin paikkansa, että varmaan aluksi tulee kirjoiteltua ja merkkailtua juttuja ylös eniten, sitten voi alkaa jo hiipumaan ja unohtumaan. Ompa kiva, että anoppi osas noin hyvin valita teille vauvakirjan! :)

      Poista
  2. Minulla on ja veljilläni myös. Minä olen pitänyt kirjaa merkittävänä muistona ja palannut siihen lukuisia kertoja ja kun viimeksi vierailimme kaikki kolme +Kukkis äitini luona, luimme yhdessä kaikkien kirjoja<3

    Kukkiksella on myös oma, tuo muumi-kirja joka myös kollaasissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihanaa, tuollain mäkin haluaisin joskus et vois katella omaa ja vauvan kirjaa ja vaikka vertailla että mitä yhtäläisyyksiä siellä on. :) Tuo Muumi oli meikän ehoton lemppari noista (koska oon Muumi-fani ja se vaan kolahti!). <3

      Poista

Kiva kun kommentoit! :)