12/22/2012

Veljeni, Leijonamieli

Tämän vuoden joululukemiseni, rakas lapsuudenkirjani; Veljeni, Leijonamieli.
Äiti sen aikoinaan mulle lahjoitti ja oli kyllä niiin nappiostos! Muutaman vuoden on klassikko pölyttynyt kirjahyllyssä, mutta nyt on jälleen aika palata Nangijalaan suurten seikkailuiden pariin. Veljeni, Leijonamielestä tulee mulle aina tosi jouluinen fiilis. Liekö oon lueskellut kirjaa aikoinaan jouluisin..? Joka tapauksessa, tää on vaan niin paras!




Tätä teosta tuli luettua myös torstaina autossa, kun ajelimme etelän "lämpöön" ystäviä moikkamaan. Kyllä se talvi näytti Etelä-Suomessakin viihtyvän, samoin pakkaset! Että terkkuja vaan sinne S.J.A:lle! ;)

2 kommenttia:

  1. Mä en oo koskaan lukenut Veljeni, Leijonamieli -kirjaa, mutta olen käynyt katsomassa Oulun kaupunginteatterin esityksen. Se oli tosi ihana ja yksi parhaimmista esityksistä mitä olen nähnyt. Oli jännä, kun esityksen aikana ihan kaikki muut ajatukset pyyhkiyty pois ja pysty keskittymään esitykseen.

    Joskus tuntuu, että esitysten aikana sitä ajattelee ihan muutakin, mutta tuolla ei ajatellut mitään muuta kuin sitä esitystä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooi, onko täällä ollut Veljeni, Leijonamieli teatterissa!? Olisipa ihana nähdä se. :) Kantsii kyllä lukea kirjakin, jos esityksestä noin paljon tykkäsit, vaikka se lastenkirja viralliselta luokitukseltaan taitaa ollakin. Hälläväliä, aivan ihana teos silti! <3

      Poista

Kiva kun kommentoit! :)