9/27/2012

Kenkä-haaste

Krista heitti mua Kenkä-haasteella tässä jo pienoinen tovi sitten... Nyt vihdoinkin sain aikaiseksi muilta postauksilta ja kiireiltä vastata tähän haasteeseen!

Meikäläinenhän ei mikään mahoton kenkäfriikki ole enkä taida omistaakaan kuin muutaman käyttöparin -niitä kaapin perällä lojuvia rikkinäisiä ja vanhoja kenkiä sitten löytyykin vähän enemmän. En myöskään haaveile (saati sitten osta) satojen eurojen kengistä enkä pahemmin jaksa huoltaa tossujani suutarilla/useita kertoja vuodessa itse. Varmaan osasyynä tähän on se, että poponi eivät mistään arvokkaasta päästä ole koskaan olleet. Oon siis tällainen tavallinen tallaaja! ;)

1. Viimeisimmät ostoksesi, mistä?
Salomonin lenkkarit, jotka on erittäin prot nimenomaan maastossa (metsissä, pururadoilla) liikkumiseen. 

 Salomonit. Uunituoreena suoraan aamuiselta metsälenkiltä, as you can see.

2. Lempiparisi, väri, koko?
Viime kesänä ostetut Janan ruskeat sandaalit (koko 4).

3. Onko jokin kenkämalli, jota inhoat?
Öm. En tykkää hirmu kapealestisistä enkä huippiskorkoisista kengistä, koska en voi itse käyttää sellaisia.
4. Kuinka paljon olet valmis maksamaan uusista kengistä?
Mä olen vasta viimeisen vuoden aikana oppinut arvostamaan laatukenkiä. Mulla tulee tosi helposti jalat kipeäksi ja polvia alkaa vihlomaan, johtuen molempien nilkkojen ylipronaatiosta. Joten tällä hetkellä varmaan olisin valmis maksamaan (riippuen kenkämallista; ballerinat / saappaat) 50-100 euroa. Ennenhän on menty niillä Anttilan 15 euron läpyskäballerinoilla että siihen nähden huima parannus! ;)

 Jane sandaalit, mun absolute favouritit!

5. Kuinka kauan käytät yhtä kenkäparia?
Jos kengät on laadukkaat ja kestävät, useita vuosia. Halvemmilla vuoden-puolitoista.

6. Voisitko ostaa samanlaiset kengät kuin kaverillasi on?
For sure!

7. Millaisilla kengillä käveleminen on mukavinta?
Lenkkareilla, joissa on mun omat pohjallisläpyskät sisällä. Niin ja ehdottomasti nillä mun uusilla Janan sandaaleilla.

Mun ainokaiset syyskenkäni. :D

8. Oletko kesäisin ulkona ilman sukkia ja kenkiä?
En kyllä niin usein mitä joskus ennen. Omalla takapihalla tietty ja rannoilla.

9. Jos saisit ilmaiseksi millaiset kengät tahansa, mitkä ottaisit?
Mulla on tosi kehno syyskenkien tilanne (huikeat yhdet parit), joten ottaisin varmaan jotkut matalavartiset ja -korkoiset, ballerinoja lämpimämmät ja vettä edes osin hylkivät, kengät tai sitten jotku törkeen hienot (matalakorkoiset) saapikkaat.


Napatkaahan haaste tästä mukaan, mikäli ette vielä ole sitä tehneet! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kommentoit! :)