5/29/2015

Lastenvaatehulluus


Raskaana ollessa opin uuden ihmisryhmän; lastenvaatteisiin hurahtaneet äidit. Ensin ajattelin, että mitä hitokseen, miten joku nyt lastenvaatteisiin voi hurahtaa? Että sen nyt ymmärtää, jos itselleen haalii vaatteita ja stailaa itseään omaksi huvikseen jne. Sitten ajattelin taas, että mitä hitokseen, noi lastenvaatteethan maksaa enemmän kuin vaatteet, joita ostan itelleni?! Päätin, että musta ei voi tulla sellaista äitiä, joka hurahtaa lastenvaatteisiin, koska ei yksinkertaisesti olisi varaa Gugguun triljoonan euron hintaisiin jumpsuiteihin enkä kyllä ikinä raskisi sellaisia ostaakaan, vaikka rahaa olisikin enemmän. Kyllä meikästäkin sitä piheyttä nimittäin löytyy. ;)

No mutta nyt. Mitä olenkaan mennyt pääni sisällä sanomaan ja lupaamaan... Syytän tapahtuneesta ystävääni, jolle myös syntyy pieni tyttönen piakkoin ja joka esitteli mulle Facebookin Pop-kirppisryhmän (Pop eli Polarn O. Pyret, mikäli joku on yhtä ulalla kuin mä olin vähän aika sitten) ja pari muuta koukuttavaa lastenvaateryhmää. Ystävä kyllä varoitteli, että vaatteiden ostamiseen kirppisryhmistä voi jäädä koukkuun ja päättelinkin asian siitä, kun ystäväni postilaatikkoon kolahteli harvase viikko (päivä) vauvan vaatteita. :D Mutta tokihan minäkin sinne kirppisryhmiin sitten menin katselemaan ja oi että mitä ihanuuksia sieltä löytyi!

(Kuvituksena mitäs muitakaan kuin nettikirppiksiltä tekemiäni löytöjä. ;)




Olen nyt ehkä kuukauden päivät pörrännyt facen kirppisryhmissä (niissä harvoissa ja valituissa, joissa on mielestäni ihania vauvanvaatteita) ja ehkä kymmenisen vaatetta olen sieltä ostanut. Tulevia kokoja, kesää ja ensi syksyä ja alkutalvea ajatellen. Ostamistani vaatteista suurin osa on ollut moitteettomassa kunnossa ja vain parissa on ollut kunnolla pesuhaitua/kulumista havaittavissa. Olen siis ollut todella tyytyväinen kauppoihin ja tämähän tietysti ruokkii hurahtamistani ja ostosvimmaani. :D Olen perustellut itselleni ostamiani vaatteita sillä, että vauvat kasvavat ja tarvitsevat toki uusia tai "uusia" vaatteita! Tottakai. Meillä on, kuten monella muullakin, äitiyspakkauksen ansiosta muutamia isompia vaatteita odottamassa Sinnan kasvamista. Lisäksi meillä on ystävieni, Sinnan kummien, lapsen pieneksi käyneitä vaatteita. Niissä on oikein hyvä perusta vauvan vaatteille. Näiden lisäksi olen tässä kuukausien aikana huomannut kaipaavani muutamia omia ja itse valitsemiani vaatteita. Sellaisia, jotka on mun (ja miehen) mielestä kauniita ja söpöjä, jotka ollaan itse bongattu ja hypistelty ja ostettu, jotka on laadultaan "melkein uusia" tai "uusia". Kuulostaako järkeenkäyvältä? :)


Viime aikoina en olekaan juuri ostellut vauvanvaatteita kaupoista. Toki olen käynyt hypistelemässä ja ihastelemassa kesäuutuuksia KappAhlissa ja Lindexillä, joissa on mielestäni suloisimmat kohtuuhintaiset vauvanvaatteet. Täytynee vielä odotella tovi, ennen kuin uskallan ostaa Sinnalle muutaman kesäasun (lyhythihaisen bodyn, sortsit yms. helteeseen sopivaa), meillä kun ei ole vielä yhtään helteille passelia vaatetta tytölle eikä muuten hellehattuakaan. Haluan kuitenkin olla varma oikeasta vaatekoosta, etten osta jo nyt jotain, joka ehtii jäädä jo pieneksi ennen helteitä, Sinna kun tuntuu nyt kasvavan ihan hurjaa vauhtia pituutta. Suuntaan siis kaupoille vasta niiden lämpimien säiden oikeasti alkaessa.

Jos tässä höyrähtämisessä jokin hyvä puoli nyt on, niin se, etten osta niitä vaatteita läheskään alkuperäisillä hinnoilla! ;) Tässä vaiheessa kuitenkin lienee parasta tunnustaa tosiasiat ja myöntää: "Hei, olen äiti ja olen hurahtanut lastenvaatteisiin." 

Oh noes.



2 kommenttia:

  1. Ihania vaatteita! Muistan myös ite kärkkuyneeni facen kirppiksillä! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho meikällä menny iha ohi tää kommentti! Joo aina välillä voi vähän käydä "kattelemassa" facen kirppiksillä...heheheh hups ;) :D

      Poista

Kiva kun kommentoit! :)