4/21/2015

Haaste blogilemmikeille!


Tänään on äänessä toinen meidän karvaisista kamuista. Nimittäin, meidän nelijalkaiset kun on aika olennainen osa tätä blogia ja tietysti meikäläisen elämää, niin innostuin kovasti tästä haasteesta, jonka Nooran Eppu-koira heitti kaikille blogimaailman lemmikeille (haasteen bongasin taannoin Minnan blogista).

Vastoin ehkä yleistä olettamusta, valitsin tähän haasteeseen vastaajaksi Filjan, meidän hönökin. Cira on päässyt blogissani enemmän ääneen (johtuen jo tietysti siitä, että Cira tuli taloon ensin ;), joten nyt päästetään Filjamus valloilleen!

1. Olen... Filjamus Maximus, Pöhti, Fiiatti, Kuutti, Filija...mitä näitä lempinimiä nyt onkaan! Oon ihan supersöpöliini, kaikkia ja kaikkea (paitsi pelottavia ääniä) rakastava koira. Nautin huomion keskipisteenä olemisesta. Rodultani olen samojedi. Kukaan ei voi vastustaa mua, koska oon nii hönö! En oikein viihdy yksin ja siks onkin hyvä, että mulla on sisko. Oon ollut pennusta asti termiitti ja tykkään pureskella seiniä. Siks kai vietän ne hetket isossa häkissä, kun mami ja iskä on poissa kotoa. Mut oon mä pureskellut mun häkin kaltereitakin, sekin on kivaa! Muuten oon kuulemma maailman kiltein koira.

2. Parhaat päikkärit nukun... Mää nukun missä vaan, miten vaan! Mutta hmm, ehkä Cira-isosiskon vieressä, tai siis ihan siinä kiinni. Tai makuuhuoneessa yhtä kulmaa vasten. Sillain selällään sitä kulmaa vasten, ketarat ojossa. Joskus myös parhaat unet tulee mamin tai iskän vieressä sängyssä. Mutta aika harvoin mä sinne pääsen, varsinkaan enää kun joku pieni ja haiseva tuhisija on vallannut sen sängyn.

3. Paras kaverini on... Kaikki on mun kavereita! Mutta jos vaikka kerron ne, kenen kanssa leikin eniten niin mun velipoika Leevi Lepa Lepatius ja tietty Cira. Tykkään myös körmyyttää yhtä pikku Olgaa ja painia Ciran siskon Ellun kanssa.


4. Jos saisin valita, ruokakupistani löytyisi aina... niitä hammaspuruluita krokotiilina ja siilinä, nakkeja, makupaloja ja suursuokkina joulukinkkua!

5. Kun minua pyytää tuomaan lelua, kannan omistajani eteen... pallon. Rakastan  palloja! Mami ja iskä sai mut jopa houkuteltua pelokkaana pienenä uimaan pallon avulla. Tykkään eniten, kun palloja heitetään, niin että saan hakea ne kaukaa tai sitten niin, että pallo heitetään ilmaan niin että saan ottaa siitä kopin. Oon taitava kopin ottaja!

6. Kotihiiri, agilitykiitäjä vai näyttelyiden palkintorohmu? No mulla on jo jonkin verran menestystä noista näyttelykehistä, mutta en oo nyt hirveesti joutanut niitä kiertämään vaikka tykkäänkin hulluna siitä huomiosta ja niistä muista koirista (vaikken tajuu, miksei ne halua alkaa mua siellä kehässä), kattokaas kun mulla on tää kilpaharrastus eli valjakointi. Se vie suurimman osan mun ajasta. Että ehkä oon sekä näyttelyiden prinsessa että rekikisojen tykki!


7. Mikä muisto tai tapahtuma on jäänyt pörröisestä elämästäsi parhaiten mieleen? No ekana tulee mieleen se, kun käytiin mamin ja iskän ja Cira-siskon kanssa semmosella toooosi isolla autolla jossaki aika pitkän aikaa. Pääsi aina uusiin maastoihin lenkille ja haistelemaan. Sitte kävin aika vasta juoksemassa Ruotsissa tooooosi pitkät rekikisat, seki oli aika huikeeta. Ja muistan ku muutin kotiin mamin ja iskän luo, että olin vähä pelokas, nii Cira aina suojeli mua ja mä näykin sitä hännästä ja korvista.

8. Kenet blogosfäärin karvaturreista haluaisit tavata? No mä en kyllä tunne oikein ketään täältä mamin blogimaailmasta, mutta ei se haittaa, mää voin leikkiä kaikkien kanssa, ketkä haluaa! Joko mennään?!

Mikäli sulta löytyy blogi ja lemmikki, nii nappaahan tästä haaste! :) Ja jos ei löydy blogia, niin kerro tämän postauksen kommenttikenttään lemmikistäsi, olis kiva lukea!


6 kommenttia:

  1. Tosi kiva postaus, aina on mukavaa lukean teidän koirien juttuja! Meillä haasteen voisi napata (jahka innostun kirjoittelemaan) samojedipoitsu Riemu tai sekarotuinen Lysti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kun kiva kuulla! :) Nappaahan haaste teidän koirille, musta tätä oli hauska kirjoittaa! :D

      Poista
  2. Ihana <3 Voi Filjamus. Elea "Ellu" laittaa rakkausterkkuja leikkikaverille ja Cira siskolle :)

    VastaaPoista

Kiva kun kommentoit! :)