12/20/2014

Raskauspötsin kasvukäyrä


Oon taltioinut raskausmahan kasvua epäsäännöllisen säännöllisesti. Monesti viikkokuvan ottaminen on meinannut unohtua (kiitos muistini, jonka raskaus vei mennessään), mutta onneksi on innokas, kaukana asuva ystävä (kröhöm, tuleva kummitäti), joka viikoittain peräänkuuluttaa masukuvaa. ;) Ilman sua S, näitä postauksen kuviakaan ei varmaan olisi, joten kiitos muru, kun oot muistuttanut mua!

Välillä on tuntunut siltä, että maha ei kasva ollenkaan ja toisinaan taas siltä, kuin se olisi muuttunut yhdessä yössä suuremmaksi. Kuvia katsomalla huomaa, että pienoisia kasvupyrähdyksiä ja laajennuksia on tapahtunut ja etenkin tuossa lokakuun ja marraskuun paikkeilla.

Ja nyt, kun viimeinen kolmannes on meneillään, voisi olettaa vielä suurempaa kasvua, kun vauva alkaa keräämään kunnolla massaa. Hassun näköisiä osa noista kuvista, Nipsu tuntuu viihtyvän milloin missäkin päin pötsiä ja mitä kummallisimmissa asennoissa. Välillä maha näyttää tosi terävältä ja kapealta ja välillä tosi leveältä ja pyöreämmältä.

Raskausarvilta olen vielä välttynyt, mitä olen ihmetellyt suuresti. Mulla kun on maailman epäelastisin iho ja oon saanut aikanaan mm. lihasten kasvamisesta raskausarpia. :D En tiedä, onko tuolla voiteella, jota oon käyttänyt alkuraskaudesta lähtien, ollut jotain tekemistä arvettomaan mahaan, mutta empähän valita, kun niitä ei vielä ole tullut! :) Jossain vaiheessa varmasti poksahtaa, vaikka tää meikäläisen pötsi onkin hyvin maltillisesti ottanut kokoa tässä raskauden aikana. Ihan kiva, jos voi välttää sellaisen jäätävän ison raskausmahan, joka varmasti ottaisi ikävämmin selän ja liikkumisen päälle.

Nyt joulukuun ajan liikkeet ja möyrimiset tuolla mahassa on voimistuneet oikein kunnolla. Välillä tuntuu siltä niin kuin vauva yrittäisi potkia tai työntää itsensä mahasta läpi. :D

Viime aikoina oon saanut kommentteja tutuilta (ja tuntemattomilta), kuinka pieni maha mulla on viikkoihin nähden, kuinka en näytä turvonneelta enkä muutenkaan kovin paisuneelta ja kuinka hyvävointisen näköinen oon. Jännä miten sitä tuntuukin raskaana ollessa olevan kaikkien yhteistä omaisuutta. ;)

Ps. Kääk, ylihuomenna on jo jouluaatto! Mahtavuutta. :)



3 kommenttia:

  1. Ihania masuja<3 tässähän tulee ihan masuikävä itellekin.

    Arvet tuli mun masuun ihan vikoilla viikoilla, en tarkkaan tiedä kun en nähny ite sinne mahan alle :D Mulla on teininä kasvupyrähdyksistä jääny arpia ja lihaskasvusta kans joten ei tullu nää yllärinä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihih :)

      Joo mäkin oon mieheltä kysyny jonku kerran, että onko siellä mahan alla arpia, ku en nää enää ite :D Mulla kans! Iha sikahelposti tuli sillon nuorena noista samoista asioista arpia, joten oon ollu ihmeissään, että iho ei revenny heti ensimmäisellä kolmanneksella :D

      Poista

Kiva kun kommentoit! :)